Oferujemy pasy płaskie do przenoszenia napędu zarówno w układach zwykłych (strona cierna jest tylko po jednej stronie pasa), jak i modelach stycznych (strona cierna jest po obu stronach pasa płaskiego). Okładzina cierna mająca duże znaczenie przy przenoszeniu momentu obrotowego poprzez sprzężenie z kołem pasowym, zwykle jest wykonana z mieszanek gumowych. Na rynku można spotkać także pasy płaskie ze strukturą liniową lub tkaninową. Okładziny z poliuretanu są stosowane głównie tam, gdzie występuje dużo przegięć. Warto dodać, że wersje ze skóry naturalnej są odporne na pracę w środowisku zaolejonym.
Pasy płaskie ze względu na rodzaj cięgna dzielimy na pasy z cięgnem:
- poliamidowym (folia);
- poliestrowym (tkanina);
- aramidowym (tkanina);
Budowa pasów płaskich z cięgnem poliamidowym:
- Warstwa wierzchnia wykonana z NBR-u, tkaniny lub skóry
- Cięgno poliamidowe (folia lub tkanina)
- Warstwa spodnia wykonana z NBR-u lub skóry
Budowa pasów płaskich z cięgnem poliestrowym:
- Warstwa wierzchnia wykonana z NBR-u
- Cięgno poliestrowe (tkanina)
- Warstwa spodnia wykonana z NBR-u
Budowa pasów płaskich z cięgnem aramidowym:
- Warstwa wierzchnia wykonana z NBR-u
- Cięgno aramidowe (tkanina)
- Warstwa spodnia wykonana z NBR-u
Na przykładzie pasa płaskiego firmy NITTA XH-500-4 pokażemy w jaki sposób łączymy pasy na zadany wymiar. Pas napędowy o grubości 4 mm obustronie gumowany z cięgnem poliamidowym posiadający siłę w cięgnie 150N/mm może być stosowany nie tylko jako pas napędowy, lecz również dzięki dobrej przyczepności gumy, jako środek transportu (np w składarko-sklejarkach). Do poprawnego połączenia pasa płaskiego potrzebujemy szlifierki połączeń która umożliwi nam zeszlifowanie połączenia na obu końcach pasa w tych samych parametrach (tj. długość połączenia, kąt szlifowania itp).
ETAPY:
[Best_Wordpress_Gallery id=”12″ gal_title=”Etapy”]