Dobór elementów przemysłowych jest istotną kwestią, która wpływa na płynność całego procesu produkcji. Warto więc wiedzieć, jaką taśmę transportową wybrać, zwłaszcza w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw. Na jakie aspekty techniczne powinno się zwrócić uwagę? Odpowiedzi udzielamy w poniższym wpisie, przyjrzyjmy się więc jej bliżej.
Różne modele taśm transportowych - który wybrać?
Przede wszystkim powinno się uwzględnić rodzaj tworzywa, gdyż producenci oferują warianty wykonane z PU, PVC, silikonu, gumy, a także poliolefiny i nie tylko. Dzięki temu można wybrać artykuł dostosowany do użytku w konkretnej branży i na określonej linii produkcyjnej. Każdy z wymienionych materiałów cechuje się odmiennymi właściwościami, dzięki którym najlepiej sprawdza się w danym środowisku roboczym. Ponadto warto zwrócić uwagę na możliwość doposażenia taśmy transportowej w dodatkowe akcesoria. Zaliczają się do nich m.in.:
- kliny prowadzące,
- zabieraki,
- falbany boczne.
Takie dodatki są jednak opcjonalne i można je dodać na prośbę klienta w zależności od sprecyzowanych potrzeb i wymagań.
Taśmy transportowe dla małych i średnich przedsiębiorstw
Przy wyborze warto zwrócić uwagę także na wymiary, średnicę rolki napędowej i przewijającej, łatwość montażu i demontażu oraz sposób łączenia. Można bowiem zdecydować się warianty zespalane na gorąco lub z użyciem określonych złączek. Ponadto należy uwzględnić specyfikę środowiska pracy, np. narażenie elementów na chłodzenie, buforowanie, nacięcia i inne czynniki.
Wybór taśmy transportowej dla małego i średniego przedsiębiorstwa jest więc uzależniony przede wszystkim od specyfiki gałęzi przemysłu i warunków panujących na linii produkcyjnej. Na tej podstawie można dobrać wariant wykonany z określonego tworzywa oraz wyposażony w ewentualne dodatkowe opcje. Tego rodzaju komponenty przemysłowe można znaleźć w DIOP, zapraszamy więc do sprawdzenia szczegółów. Oferujemy nie tylko gotowe produkty, ale też możliwość wykonania konstrukcji na indywidualne zamówienie dla potrzeb małego lub średniego przedsiębiorstwa.